صدای محرومان: گفتمانی مسالمت آمیز
1. صدای محرومان: گفتمانی مسالمت آمیز

راشل اسپوری

دوره 15، شماره 1 ، بهار و تابستان 1399، ، صفحه 119-140

http://dx.doi.org/10.22096/hr.2020.117070.1171

چکیده
  خشونت معمولا گفتمان تغییرات اجتماعی را به خود منحصر می کند. یک نظر جایگزین این است که افراد محروم و به حاشیه رانده شده به طور مسالمت آمیز با محرومیت از حقوق اولیه و نیاز به امنیت دسته و پنجه نرم می کنند. ...  بیشتر
خشونت، اسلام و حقوق بشر: اسلام، دین صلح است یا دین جنگ؟
2. خشونت، اسلام و حقوق بشر: اسلام، دین صلح است یا دین جنگ؟

انیسه ون انگلند

دوره 14، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1398

http://dx.doi.org/10.22096/hr.2020.121453.1196

چکیده
  در زمانه اقدامات تروریستی، جنگ­های داخلی در افغانستان و عراق و پس از کاریکاتورهای سخنرانی پیامبر و پاپ شانزدهم در مورد خشونت در اسلام، ضروری است که جامعه دانشگاهی اسلامی درباره یک موضوع مهم صحبت کند: ...  بیشتر
اخلاق صلح در جهانی متکثر، درآمدی بر فلسفه سیاسی نوین
3. اخلاق صلح در جهانی متکثر، درآمدی بر فلسفه سیاسی نوین

محمد تقی قزلسفلی

دوره 13، شماره 1 ، بهار و تابستان 1397، ، صفحه 35-66

http://dx.doi.org/10.22096/hr.2018.31619

چکیده
  هدف نویسنده آن است که اثبات کند فلسفة سیاسی در برابر چالش‌های متعدد در حیات سیاسی نیازمند اصلاحدر مبانی خود است. در استدلال نسبت به نشان دادن نومیدی و سرخوردگی به سیر توسعة جامعه، ناکامی و ضعف سه مولفة ...  بیشتر
قدرت، گفتگو و صلح
4. قدرت، گفتگو و صلح

مهدی رهبری

دوره 11، شماره 1 ، بهار و تابستان 1395، ، صفحه 45-72

http://dx.doi.org/10.22096/hr.2016.25544

چکیده
  انسان‌ها به منظور دستیابی به صلح و جلوگیری از خشونت به عنوان آرزوی دیرین خود، تاکنون شیوه‌های مختلفی را آزموده‌اند که از جمله می‌توان به تقویت وجدان فردی، قانونگذاری، تأسیس نهادهای مجری قانون، تأسیس ...  بیشتر
عوامل و ریشههای تنبیه بدنی کودکان درمحیط خانه و خانواده و راهکارهای مقابله با آن
5. عوامل و ریشههای تنبیه بدنی کودکان درمحیط خانه و خانواده و راهکارهای مقابله با آن

محمدرضا حسنی؛ عیسی عابدینی؛ ابراهیم ابراهیمی؛ کمال کوهی

دوره 06، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1390، ، صفحه 57-72

چکیده
   طرز رفتار بزرگسالان اثر عمیقی بر شخصیت کودکان و عادات کسب شده توسط آنها دارد. تنبیه بدنی به معنای استفاده از نیروی فیزیکی جهت ایجاد درد بدون صدمه، به منظور تربیت «تصحیح یا کنترل رفتار» کودک می­باشد. ...  بیشتر