مسلمان کیست؟ تعهدات بنیادی و هویت فرهنگی
مسلمان کیست؟ تعهدات بنیادی و هویت فرهنگی

عقیل بیلگرامی

دوره 14، شماره 2 ، مهر 1398، ، صفحه 23-48

https://doi.org/10.22096/hr.2020.121448.1193

چکیده
  یک نکته اساسی نظری در باب این مقاله این است که اگر الزامات و تعهدات بنیادی و پرسش‌های مرتبط با هویت فرهنگی که با خود به همراه دارد (در باب اینکه ایکس چیست؟) در قالب تحلیل کارکردی از یک نوع که من سعی کرده‌ام ...  بیشتر
به سوی یک فرهنگ حقوق بشری: مذاهب جهانی و مسئولیت ملی
به سوی یک فرهنگ حقوق بشری: مذاهب جهانی و مسئولیت ملی

جاش بروباکر

دوره 14، شماره 2 ، مهر 1398، ، صفحه 207-220

https://doi.org/10.22096/hr.2020.121454.1197

چکیده
  تأسیس شورای حقوق بشر در سازمان ملل فرصتی دیگر برای ایالات متحده برای رهبری مؤثر در راستای اجرای حقوق بشر در سطوح بالاتر بود. این فرصت برای تغییر قابل توجه و زمانمند تغییر پارادایم با طرفداری بسیار کمی ...  بیشتر
پیرامون سازگاری حقوق بشر و تفاوت فرهنگی
پیرامون سازگاری حقوق بشر و تفاوت فرهنگی

مایکل فریمن

دوره 14، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 171-188

https://doi.org/10.22096/hr.2019.111281.1151

چکیده
  حقوق بشر، جهان‌شمول است و لذا به نظر می رسد که مستقل از «هویت» و «تفاوت» باشد. در سنتهای فلسفی و دینی غرب، ریشه این حقوق در اندیشه رواقیِ وحدت اخلاقی بشر و اعتقاد مسیحیت به یک خدای یکتا و جهانی، ...  بیشتر
لیبرالیسم سیاسی، شرایط زمینه ای عادلانه و هویت فرهنگی
لیبرالیسم سیاسی، شرایط زمینه ای عادلانه و هویت فرهنگی

میچ آویلا

دوره 14، شماره 1 ، خرداد 1398، ، صفحه 239-261

https://doi.org/10.22096/hr.2019.111288.1154

چکیده
  یک اعتراض همیشگی به نظام ­های لیبرال [مربوط به] نقش ادعایی آن­ها در تخریب سنتهای فرهنگی اقلیت­ها و در نتیجه همگن سازی و فقر فرهنگ عمومی است. منتقدین استدلال می­ن مایند که لیبرالیسم ـ علیرغم تعهدات ...  بیشتر
هویت، سیاست و جهان‌ شمولی حقوق بشر
هویت، سیاست و جهان‌ شمولی حقوق بشر

ریچارد تی. پیترسون

دوره 01، شماره 2 ، آذر 1385، ، صفحه 19-32

چکیده
  دراین مقاله مخالفت خود را با تردید در جهان‌شمولی حقوق بشر اعلام کرده‌ام. این تردید، بر این باور مبتنی است که حقوق بشر، امری تحمیلی ازسوی غرب می‌باشد. من دلایلی برای انکار این نظر که حقوق بشر تماماً غربی ...  بیشتر