دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 09 (1393)
دوره 08 (1392)
دوره 07 (1391)
دوره 06 (1390)
دوره 05 (1389)
دوره 04 (1388)
دوره 03 (1387)
دوره 02 (1386)
دوره 01 (1385)
تعداد مقالات: 7
تحریمهای اقتصادی و نقض حق بر آموزش
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 3-24
چکیده
تحریمهای اقتصادی اعم از یکجانبه یا مطابق با فصل هفتم منشور ملل متحد ابزاری قدرتمند برای واداشتن یک دولت به انجام تعهدات بینالمللیاش تلقی میگردد. تحریمها خواه ناخواه آثاری بر جمعیت کشور هدف ... بیشترمقایسه دیدگاه شهید مطهری در مورد جهاد و دیدگاه رالز درباره جنگهای حقوق بشری
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 25-36
چکیده
نسبتی ناخواسته میان نظریه جهاد شهید مرتضی مطهری و جان رالز و مشابهت برخی دغدغههای اجتماعی آنها بهانهای است برای کنجکاوی در امکان تشابه یا افتراق نظریه این دو در باب مشروعیت جنگ و توسل ابتدایی به ... بیشترممنوعیت تنبیه بدنی کودکان توسط معلمان و مربیان با تأکید بر نقش روحانیون و رهبران دینی در مقابله با آن
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 37-48
چکیده
یکی از ابعاد نگرانکننده و فراگیر کودک آزاری و خشونت، تنبیه بدنی کودکان توسط معلمان، مربیان و کارکنان محیطهای آموزشی است. بهرغم آنکه در مقررات داخلی و بینالمللی، به ویژه پیماننامه حقوق کودک، ... بیشترتنبیه بدنی کودکان: جلوهای از چالش نسبیت گرایی فرهنگی و جهانشمولی حقوق بشر کودکان
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 49-68
چکیده
امروزه کشورهای دنیا نسبت به شناسایی ارزشها، اصول، قواعد و هنجارهای حقوق بشر، راهکاری تضمین، اجرا و نظارت بر آنها از رهگذر مجموعهای از اسناد، آموزهها، رویهها و نهادها اقدام کرد هاند که از آن ... بیشترمدل مفهومی عناصر و ابعاد تنبیه بدنی بر اساس مطالعات داخلی و خارجی
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 69-82
چکیده
تنبیه بدنی یعنی استفاده از نیروی فیزیکی، برای اصلاح یا کنترل رفتار کودک با هدف و قصد اینکه کودک درد را تجربه کند، اما صدمهای نبیند. تنبیه بدنی عمدتاً در دو سطح خانواده و مدرسه مطرح میباشد. در مطالعه ... بیشترسیره تربیتی پیشوایان دینی در مقابله با تنبیه بدنی کودکان
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 83-96
چکیده
مطالعه سیره تربیتی پیشوایان دینی از جمله پیامبر اسلام۹ و امامان معصوم نشان میدهد که نظام تربیتی آنان برگرفته از تربیت الهی است که به کمال مطلق توجه دارد، لذا همواره رشد فرد را در نظر میگیرد و همواره ... بیشترتحلیل روانشناسانه و اسلامی تنبیه بدنی از دیدگاه کودکان
دوره 07، شماره 1 ، خرداد 1391، صفحه 97-108